sobota, 12 czerwca, 2021

Automatyczna piła taśmowa MAINALI typ: RB1

Maszyna może ciąć (w zależności od wielkości produktów) więcej niż jeden kawałek w tym samym czasie, zwiększając przez to wydajność. Maszyna jest wyposażona w ładowarkę surowca (może być załadowana jednym lub kilkoma kawałkami) która posiada automatyczny chwytak do podtrzymywania ciętego produktu. Po uruchomieniu maszyny ładowarka jest wprawiana w ruch (lewo-prawo) celem realizowania procesu cięcia według ustawionych parametrów – grubość cięcia itd.

Pocięty produkt spada na przenośnik odbiorczy celem uniknięcia kumulacji w strefie cięcia i transportuje go na zewnątrz urządzenia.

Cała maszyna otoczona jest ogrodzeniem bezpieczeństwa w celu uniknięcia kontaktu operatora z niebezpiecznymi częściami, w strefie załadunku zastosowano wyłączniki na fotokomórkę maszyna wyłącza się kiedy ktoś wejdzie do strefy roboczej.

W urządzeniu można stosować różnego rodzaju brzeszczoty do cięcia elementów z kością i bez kości. Popularnym zastosowaniem jest cięcie bloków mrożonych, różnego rodzaju kości jak i mięsa świeżego.

Zasadniczą przewagą nad standardowymi piłami jest bezpieczeństwo operatora i  zdecydowanie większa wydajność.

ALIMP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa.

Od ponad 20 lat dostarcza technologie i urządzenia dla przemysłu spożywczego. Zajmuje się dostarczaniem nowych i używanych urządzeń. Importuje i eksportuje urządzenia do wielu krajów na całym świecie.

Kibicuj z Sokołowem!

Nowa akcja promocyjna – piłkarskie gadżety i limitowane produkty

Na nadchodzący czas wielkich piłkarskich emocji, firma Sokołów przygotowała specjalną akcję promocyjną pod hasłem „Kibicuj z Sokołowem!”. W asortymencie pojawiły się limitowane wersje popularnych, sokołowskich przekąsek mięsnych: Kabanosów Polskich oraz Salami Chips Klasycznych. Dodatkowo, do opakowania Kabanosów Polskich oraz Foodbolówek i Kabanosków z linii Sokoliki zostały dołączone biało-czerwone tatuaże. W ramach akcji promocyjnej, hurtownie – w zależności od liczby zakupionych produktów promocyjnych – zyskają określoną nagrodę, w postaci piłkarskich gadżetów bądź oficjalnej piłki turnieju. Idealne dla kibiców gadżety otrzymają też klienci indywidualni, dokonujący zakupu o określonej wartości w sklepie internetowym Sokołów lub w sklepach firmowych Sokołów i Gzella.

Wyczekiwane przez kibiców europejskie rozgrywki piłkarskie startują już wkrótce. Firma Sokołów, wieloletni mecenas polskiego sportu, przygotowała na ten okres specjalną akcję promocyjną. – Sokołów od lat jest obecny w sportowym świecie, jako partner wielu wydarzeń oraz sponsor krajowych drużyn różnych dyscyplin – mówi Cezary Jasiński, Dyrektor ds. Marketingu w Sokołów S.A. – Wspieramy sportowców – zarówno tych zawodowych, jak i amatorów i zawsze jesteśmy blisko kibiców. Na nadchodzące tygodnie, pełne piłkarskich wrażeń, przygotowaliśmy działania promocyjne „Kibicuj z Sokołowem”, idealnie wpisujące się w klimat rozpoczynającego się święta fanów futbolu.

W kibicowaniu niezbędne są smaczne i pożywne przekąski, dlatego Sokołów oferuje limitowane wersje swoich popularnych i lubianych Kabanosów Polskich oraz Salami Chips Klasycznych, które dostępne są w okolicznościowych opakowaniach z biało-czerwonymi akcentami. W promocyjnych opakowaniach Kabanosów Polskich oraz Foobolówek i Kabanosków z dedykowanej dzieciom linii Sokoliki, znajdują się biało-czerwone tatuaże.

Sokołów przygotował również różnorodne gadżety, które otrzymać będą mogli zarówno klienci hurtowi, jak i detaliczni. W zależności od liczby zakupionych produktów biorących udział w akcji, hurtownie otrzymają flagi, kubki, koszulki bądź oficjalną piłkę turnieju. Klienci indywidualni, dokonujący zakupów w sklepie internetowym Sokołów bądź w sklepach firmowych Sokołów i Gzella, będą mogli otrzymać kubki, flagi i zawieszki zapachowe. Warunkiem jest dokonanie zakupów o określonej kwocie oraz zakup przynajmniej jednego promocyjnego produktu. Asortyment produktów promocyjnych jest szeroki i obejmuje: linię Kabanosów Międzynarodowych, Foodbolówki Sokoliki, Salami Chips (klasyczne i o smaku chili), Mini Snacki (pleśniowe i wędzone), Salamitki (wędzone i pleśniowe). Szczegóły akcji są dostępne na stronie https://sokolow.pl/aktualnosci/kibicuj-z-sokolowem.

Promocja rozpoczęła się  01.06.2021 roku i trwa do wyczerpania puli zapasów przewidzianej w ramach niniejszej Promocji, jednak nie później niż do dnia 12.07.2021 roku. Regulamin jest dostępny na stronach:

https://sokolow.pl/files/Mistrzowska_promocja.pdf

https://sokolow.pl/files/promocja_w_sklepie_stacjonarnym.pdf

Gospodarka Mięsna nr 05.2021

SPIS TREŚCI

6 WIADOMOŚCI•WYDARZENIA

  PATOLOGIE W PRACY

8 Manipulacja i psychologiczna

  WOJCIECH MOSZCZYŃSKI

  GRILLOWANIE

12 Marynaty w zgodzie z tradycją

  KATARZYNA TKACZ, MONIKA MODZELEWSKA-KAPIŁA, JAROSŁAW KOWALIK, WERONIKA ZDUŃCZYK

16 Przyprawy i mieszanki przypraw stosowane do mięsa na grillu

  DAGMARA PRASEK

  UBÓJ

20 Rejestr parametrów oszałamiania świń

  ROBERT PALKA, BARTŁOMIEJ OKOŃSKI

  MIKRTOBIOLOGIA

22 Wybrane grzyby strzępkowe w przetwórstwie mięsa

  ELZBIETA HAĆ-SZYMAŃCZUK, ANETA CEGIEŁKA, KAMIL PIWOWAREK

  EKONOMIA

26 Rynek mięsny w Polsce – podstawowe informacje

  ROBERT MROCZEK

  INFORMACJE

28 Nowe zalecenia żywnościowe – talerz zamiast piramidy żywnościowej

Animex Foods najlepszym pracodawcą w czasach pandemii COVID-19

Animex Foods, będący krajowym liderem sektora spożywczego, otrzymał tytuł najlepszego pracodawcy w Polsce w czasach pandemii COVID-19. Ranking został przygotowany przez tygodnik Wprost.

W badaniu uwzględniono aspekty kluczowe w ochronie pracowników, takie jak stabilność zatrudnienia i poziomu płac, zabezpieczenie przed zakażeniem, a także środki włożone w walkę z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Animex Foods został doceniony m.in. za ochronę pracowników przed koronawirsuem, brak zwolnień w czasie pandemii, dodatkowe zatrudnienie osób, podwyższanie pensji, a także wprowadzenie specjalnej nagrody dla załóg z tytułu frekwencji podczas pandemii.

– Jest nam niezwykle miło z powodu zwycięstwa w tak istotnym i prestiżowym rankingu. Od pierwszych sygnałów o pojawieniu się koronawirusa w Polsce rozpoczęliśmy szeroko zakrojony projekt przygotowania całej organizacji na to, co miało nadejść. Zdefiniowaliśmy potencjalne zagrożenia i wdrożyliśmy specjalne procedury prewencyjne tam, gdzie występowało ryzyko zakażenia. Naszym nadrzędnym celem była ochrona pracowników, ich zdrowia i zatrudnienia. Cieszymy się, że w tych trudnych czasach mogliśmy docenić odpowiedzialną postawę i zaangażowanie naszych pracowników wypłatą nagrody finansowej. Będąc krajowym liderem sektora spożywczego czujemy szczególną odpowiedzialność za jakość wytwarzanych produktów, a także bezpieczeństwo naszych pracowników – podkreśla Dyrektor ds. Public i Government Relations Animex Foods Łukasz Dominiak.

W rankingu „Najlepszy Pracodawca w dobie COVID-19” tygodnika Wprost ocenionych zostało 400 największych przedsiębiorstw w Polsce, spośród których wybrana została finałowa 50-tka. Animex Foods wyprzedził m.in. liderów branży handlowej, farmaceutycznej i ubezpieczeniowej. Pełna klasyfikacja została opublikowana w wydaniu drukowanym tygodnika Wprost.

Lista top 10 rankingu wraz z opisem samego badania, w tym zasad i warunków w oparciu o które przyznano wyróżnienie znajduje się pod adresem: https://rankingi.wprost.pl/10444569/ranking-50-najlepszych-pracodawcow-w-polsce-ujawniamy-10-pierwszych-miejsc.html

Jednocześnie pod następującym adresem zamieszczony został wywiad z Rafałem Wilkiem, Dyrektorem Zarządzającym ds. HR Animex Foods https://biznes.wprost.pl/najlepsi-polscy-pracodawcy/10443429/rafal-wilk-animex-w-dna-naszej-organizacji-jest-rozwoj-pracownikow.html

Gospodarka Mięsna nr 04.2021

SPIS TREŚCI

4 WIADOMOŚCI • WYDARZENIA

   PRZYSZŁOŚĆ RYNKU

6 Pandemia, Alfabet Grecki i „Pokolenie Alfa”

   EWA KAKIET-SPRINGER

   LOGISTYKA

8 Trendy i kierunki rozwoju logistyki

   TOMASZ ROKICKI

   MAGAZYNOWANIE

12 Jakość powierzchni magazynowych w przemyśle mięsnym

    PAWEŁ SOBCZAK, WIOLETTA ŻUKIEWICZ-SOBCZAK

   TRANSPORT

18 Środki transportu w przemyśle mięsnym

    JOANNA KULIKOWSKA

   WZORCOWY SKLEP MIĘSNY

20 Higiena pracowników w sklepie mięsnym

   KATARZYNA GODLEWSKA

   FELIETON

24 Sama dieta nie wystarczy

    FRANCISZEK KŁADŹ

Akademia Prawa Żywnościowego 19-20 maja 2021 r.

Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców oraz kwartalnik „Food-Lex” zapraszają do udziału w konferencji on-line pt.: Akademia Prawa Żywnościowego, która odbędzie się w dniach 19-20 maja 2021 r. na platformie ZOOM.

W programie:

  • Zanieczyszczenia żywności – nowe wymagania i prace legislacyjne
  • Bezpieczeństwo zdrowotne materiałów do kontaktu z żywnością w świetle obowiązujących przepisów i wytycznych UE
  • Antybakteryjne właściwości konopi – substancje bioaktywne w żywności i w opakowaniach do żywności
  • Spodziewane zmiany prawne istotne dla przemysłu spożywczego wynikające z unijnych strategii „Zielony Ład” i „Od pola do stołu”
  • Zasada przenoszenia dodatków do żywności – kwestie wymagające uwagi
  • Zmiany w funkcjonowaniu Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych wynikające z nowych kompetencji zawiązanych z kontrolą w obrocie handlowym
  • Orzecznictwo dotyczące jakości i bezpieczeństwa żywności – kwestie istotne dla przedsiębiorców
  • Kultura bezpieczeństwa żywności w świetle aktualnych wymagań

Gwarantujemy najbardziej aktualne informacje dotyczące przepisów regulujących jakość i bezpieczeństwo żywności!

Więcej informacji oraz program wydarzenia na stronie www.pfpz.pl; www.facebook.com/pfpzzp

Zapraszamy do udziału!

Kontakt:

Monika Jonczak – dyrektor ds. marketingu

e-mail: m.jonczak@pfpz.pl

Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców

ul. Chałubińskiego 8

00-613 Warszawa

M: +48 604 143 10

Nowość! Aromatyczne i wyraziste kabanosy z kaczką Kurpiowskie Specjały. Bez glutenu

Aromatyczne kabanosy z kaczką z linii Kurpiowskie Specjały to połączenie mięsa z kaczki z kompozycją wyselekcjonowanych przypraw. To pyszna przekąska, która nie zawiera glutenu, glutaminianu sodu i fosforanów dodanych. Kabanosy z kaczką z linii Kurpiowskie Specjały są poddawane procesowi wędzenia i suszenia, dzięki czemu mają wyjątkowy aromat i kolor. Miłośnicy podsuszanych wędlin doceniają także ich kruchość i naturalną osłonkę. Świetnie smakują jako przekąska pomiędzy głównymi posiłkami lub jako składnik sałatek. Doskonale komponują się także na desce wysokogatunkowych serów i wędlin.

Waga: 140 g

Cena: 5,9 – 6,9 zł/140 g

Sokołów rozwija sieć Sklepów Własnych oraz sprzedaż online

Bezpieczne zakupy w Wielkanoc

Grupa Sokołów rozwija sieć Sklepów Własnych. Od początku roku uruchomiono 7 nowych placówek pod szyldem Sokołów oraz 5 pod szyldem Gzella, a kolejne otwarcia są już planowane. Dziś klienci mogą dokonywać zakupów w 312 sklepach Sokołów i Gzella, na terenie całego kraju. Priorytetem firmy jest nie tylko poszerzanie dostępu do pełnego asortymentu, lecz także gwarancja bezpiecznych zakupów. Sokołów prowadzi również sprzedaż wyrobów firmowych drogą online oraz oferuje możliwość zakupów poprzez opcję „call&collect”.

Bezpieczeństwo i szeroka dostępność

Rozbudowa sieci sklepów firmowych to jeden z istotnych punktów strategii rozwoju Grupy Sokołów. – Od lat systematycznie pracujemy nad tym, by sokołowskie wyroby były jak najlepiej dostępne dla konsumentów – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Już teraz dysponujemy największą siecią specjalistycznych delikatesów mięsnych, a w nadchodzącym roku planujemy uruchomienie kolejnych punktów. Do końca roku kalendarzowego planujemy otworzyć 28 kolejnych sklepów.

Jak podkreśla Bogusław Miszczuk, w sklepach Sokołów i Gzella zawsze przestrzegane były wysokie standardy bezpieczeństwa, a w obliczu pandemii stały się one jeszcze bardziej rygorystyczne i zapewniają najwyższy reżim sanitarny. – Nasze placówki dają gwarancję bezpiecznych zakupów, a restrykcyjne zasady są w pełni przestrzegane przez personel  – mówi Bogusław Miszczuk. – Wszystkie punkty sprzedaży zostały wyposażone w osłonę ochronną z pleksi, a ekspedientki zawsze mają maseczki. Oczywiście umożliwiamy dokonywanie płatności zbliżeniowych i zachęcamy do takiej formy. Co ważne, nasze placówki są często zlokalizowane poza centrami handlowymi, co pozwala uniknąć większych skupisk ludzi.

Firma wprowadziła również możliwość zakupów poprzez opcję „call & collect”. Zamówienie można złożyć drogą telefoniczną, zostanie ono skompletowane, a gotowe wystarczy odebrać w sklepie.

Bogaty asortyment – również online

Zakupy w sklepach firmowych to wygodny dostęp do pełnego asortymentu, jak również gwarancja jakości i świeżości. Tu mięso jest dostarczane prosto z hurtowni Sokołowa, klienci mają zatem możliwość zakupu bezpośrednio od producenta. W sklepach Sokołów oraz sklepach Gzella dostępne są zarówno świeże mięso – wieprzowe, wołowe, cielęce oraz drobiowe, jak również szeroki wybór najwyższej klasy wędlin oraz produktów roślinnych z linii Z Gruntu Dobre. – W naszych sklepach klienci mogą zaopatrzyć się również w produkty niezbędne do przygotowania tradycyjnych, wielkanocnych dań – mówi Bogusław Miszczuk. – Regularnie przeprowadzamy akcje promocyjne, które obowiązują tylko w naszych firmowych punktach sprzedaży. Konsumenci w prosty sposób mogą znaleźć najbliższy sklep na naszej stronie internetowej www.sokolow.pl, w zakładce Nasze sklepy, gdzie dostępne są aktualne dane na temat sieci sklepów Sokołów oraz sklepów Gzella.

Wychodząc naprzeciw aktualnym oczekiwaniom konsumentów Sokołów uruchomił sklep firmowy online. Zamówienia z dostawą do domu są obecnie realizowane na określonym obszarze Warszawy. Rozwiązanie to gwarantuje wygodę i bezpieczeństwo, oszczędność czasu, a także dostęp do szerokiego wyboru firmowych wyrobów. Informacje na temat zamówień online są dostępne na stronie online.sokolow.pl.

Gospodarka Mięsna nr 03.2021

SPIS TREŚCI

10 WIADOMOŚCI•WYDARZENIA

    PATOLOGIE W PRACY

12 Techniki manipulacji podwładnymi na podstawie eksperymentu Stanleya Milgrama

   WOJCIECH MOSZCZYŃSKI

   TECHNOLOGIE

16 Kutrowanie jako zabieg kształtujący jakość homogenizowanych pasztetów sterylizowanych

  JERZY WAJDZIK

  NATURALNE DODATKI

24 Naturalne czynniki antyoksydacyjne przedłużające trwałość i poprawiające cechy organoleptyczne    mięsa

  AGNIESZKA STAREK-WÓJCICKA, EMILIA OSMÓLSKA

  SUROWIEC

30 Wołowina kulinarna cz. II – wartość odżywcza i cechy tekstury

   MONIKA MODZELEWSKA-KAPITUŁA, WERONIKA ZDUŃCZYK, KATARZYNA TKACZ

   LIMITY

36 Izometry trans kwasów tłuszczowych w produktach pochodzenia zwierzęcego

    HALINA MAKAŁA

Polska wieprzowina w dwóch smakach

Wschód czy zachód? Przed takim dylematem stanęło jury konkursu zorganizowanego w ostatni czwartek. Sędziowie oceniali walory smakowe i wizualne dań z polskiej wieprzowiny przygotowane w stylu azjatyckim i europejskim. Zaproszeni goście przygotowali potrawy pod czujnym okiem znakomitych kucharzy – Oli Nguyen i Matteo Brunettiego. Była to kolejna odsłona kampanii „Pewne jest jedno – Polskie Mięso. Najlepsze w kuchniach świata” Związku Polskie Mięso. W ostatni czwartek o miano najlepszej drużyny rywalizowali uczestnicy konkursu kulinarnego „Bitwa na smaki”. Naprzeciwko siebie stanęły ekipy dowodzone przez mistrzów kuchni – Olę Nguyen i Matteo Brunettiego. Drużyna Oli reprezentowała smaki wschodu natomiast Mateo zachodu.

Zadaniem konkursowym było przygotowanie najpopularniejszych dań kuchni azjatyckiej i europejskiej z wykorzystaniem polskiej wieprzowiny. Atmosferę rywalizacji podsycał udział Jacka Kurowskiego – znanego komentatora sportowego. Na bieżąco śledził postępy gotowania i komentował je niczym boiskowe zmagania. Najlepsze dania wybrało jury. Pod uwagę brano wygląd dań, smak oraz dbałość o zachowanie wartości odżywczych.

W spotkaniu poza ambasadorami kampanii udział wzięli Witold Choiński, Prezes Związku Polskie Mięso oraz prof. Agnieszka Wierzbicka. Eksperci kampanii zapoznali uczestników z najnowszymi wynikami badań na temat mięsa w zdrowej diecie.

– W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat nastąpiło wiele zmian w hodowli świń w Polsce. Poprawiło się ich żywienie oraz dozowanie pasz. Dzięki wysiłkom polskich naukowców z instytutów badawczych znacznie obniżono otłuszczenie wieprzowiny. Tymczasem nie jest to wiedza powszechna i wciąż pokutują stare mity na temat wieprzowiny. Jako Związek Polskie Mięso staramy się przekazać konsumentom zaktualizowane informacje. Co więcej w ostatnim czasie polskie mięso stało się rozpoznawalną marką na świecie. Jest synonimem jakości i zdrowia. – mówi Witold Choiński, Prezes Związku Polskie Mięso.

Prof. Agnieszka Wierzbicka wskazała na korzystne proporcje składników odżywczych w mięsie. – Wieprzowina wysokiej jakości, czyli na pewno mięso od polskich hodowców może nawet pomóc w pozbyciu się zbędnych kilogramów. Oczywiście przy założeniu, że jest częścią dobrze zbilansowanej diety.

Spotkanie było częścią kampanii „Pewne jest jedno – Polskie Mięso. Najlepsze w kuchniach świata” prowadzonej przez Związek Polskie Mięso, a sfinansowanej ze środków Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.