wtorek, 20 kwietnia, 2021

Akademia Prawa Żywnościowego 19-20 maja 2021 r.

Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców oraz kwartalnik „Food-Lex” zapraszają do udziału w konferencji on-line pt.: Akademia Prawa Żywnościowego, która odbędzie się w dniach 19-20 maja 2021 r. na platformie ZOOM.

W programie:

  • Zanieczyszczenia żywności – nowe wymagania i prace legislacyjne
  • Bezpieczeństwo zdrowotne materiałów do kontaktu z żywnością w świetle obowiązujących przepisów i wytycznych UE
  • Antybakteryjne właściwości konopi – substancje bioaktywne w żywności i w opakowaniach do żywności
  • Spodziewane zmiany prawne istotne dla przemysłu spożywczego wynikające z unijnych strategii „Zielony Ład” i „Od pola do stołu”
  • Zasada przenoszenia dodatków do żywności – kwestie wymagające uwagi
  • Zmiany w funkcjonowaniu Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych wynikające z nowych kompetencji zawiązanych z kontrolą w obrocie handlowym
  • Orzecznictwo dotyczące jakości i bezpieczeństwa żywności – kwestie istotne dla przedsiębiorców
  • Kultura bezpieczeństwa żywności w świetle aktualnych wymagań

Gwarantujemy najbardziej aktualne informacje dotyczące przepisów regulujących jakość i bezpieczeństwo żywności!

Więcej informacji oraz program wydarzenia na stronie www.pfpz.pl; www.facebook.com/pfpzzp

Zapraszamy do udziału!

Kontakt:

Monika Jonczak – dyrektor ds. marketingu

e-mail: m.jonczak@pfpz.pl

Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców

ul. Chałubińskiego 8

00-613 Warszawa

M: +48 604 143 10

Nowość! Aromatyczne i wyraziste kabanosy z kaczką Kurpiowskie Specjały. Bez glutenu

Aromatyczne kabanosy z kaczką z linii Kurpiowskie Specjały to połączenie mięsa z kaczki z kompozycją wyselekcjonowanych przypraw. To pyszna przekąska, która nie zawiera glutenu, glutaminianu sodu i fosforanów dodanych. Kabanosy z kaczką z linii Kurpiowskie Specjały są poddawane procesowi wędzenia i suszenia, dzięki czemu mają wyjątkowy aromat i kolor. Miłośnicy podsuszanych wędlin doceniają także ich kruchość i naturalną osłonkę. Świetnie smakują jako przekąska pomiędzy głównymi posiłkami lub jako składnik sałatek. Doskonale komponują się także na desce wysokogatunkowych serów i wędlin.

Waga: 140 g

Cena: 5,9 – 6,9 zł/140 g

Sokołów rozwija sieć Sklepów Własnych oraz sprzedaż online

Bezpieczne zakupy w Wielkanoc

Grupa Sokołów rozwija sieć Sklepów Własnych. Od początku roku uruchomiono 7 nowych placówek pod szyldem Sokołów oraz 5 pod szyldem Gzella, a kolejne otwarcia są już planowane. Dziś klienci mogą dokonywać zakupów w 312 sklepach Sokołów i Gzella, na terenie całego kraju. Priorytetem firmy jest nie tylko poszerzanie dostępu do pełnego asortymentu, lecz także gwarancja bezpiecznych zakupów. Sokołów prowadzi również sprzedaż wyrobów firmowych drogą online oraz oferuje możliwość zakupów poprzez opcję „call&collect”.

Bezpieczeństwo i szeroka dostępność

Rozbudowa sieci sklepów firmowych to jeden z istotnych punktów strategii rozwoju Grupy Sokołów. – Od lat systematycznie pracujemy nad tym, by sokołowskie wyroby były jak najlepiej dostępne dla konsumentów – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Już teraz dysponujemy największą siecią specjalistycznych delikatesów mięsnych, a w nadchodzącym roku planujemy uruchomienie kolejnych punktów. Do końca roku kalendarzowego planujemy otworzyć 28 kolejnych sklepów.

Jak podkreśla Bogusław Miszczuk, w sklepach Sokołów i Gzella zawsze przestrzegane były wysokie standardy bezpieczeństwa, a w obliczu pandemii stały się one jeszcze bardziej rygorystyczne i zapewniają najwyższy reżim sanitarny. – Nasze placówki dają gwarancję bezpiecznych zakupów, a restrykcyjne zasady są w pełni przestrzegane przez personel  – mówi Bogusław Miszczuk. – Wszystkie punkty sprzedaży zostały wyposażone w osłonę ochronną z pleksi, a ekspedientki zawsze mają maseczki. Oczywiście umożliwiamy dokonywanie płatności zbliżeniowych i zachęcamy do takiej formy. Co ważne, nasze placówki są często zlokalizowane poza centrami handlowymi, co pozwala uniknąć większych skupisk ludzi.

Firma wprowadziła również możliwość zakupów poprzez opcję „call & collect”. Zamówienie można złożyć drogą telefoniczną, zostanie ono skompletowane, a gotowe wystarczy odebrać w sklepie.

Bogaty asortyment – również online

Zakupy w sklepach firmowych to wygodny dostęp do pełnego asortymentu, jak również gwarancja jakości i świeżości. Tu mięso jest dostarczane prosto z hurtowni Sokołowa, klienci mają zatem możliwość zakupu bezpośrednio od producenta. W sklepach Sokołów oraz sklepach Gzella dostępne są zarówno świeże mięso – wieprzowe, wołowe, cielęce oraz drobiowe, jak również szeroki wybór najwyższej klasy wędlin oraz produktów roślinnych z linii Z Gruntu Dobre. – W naszych sklepach klienci mogą zaopatrzyć się również w produkty niezbędne do przygotowania tradycyjnych, wielkanocnych dań – mówi Bogusław Miszczuk. – Regularnie przeprowadzamy akcje promocyjne, które obowiązują tylko w naszych firmowych punktach sprzedaży. Konsumenci w prosty sposób mogą znaleźć najbliższy sklep na naszej stronie internetowej www.sokolow.pl, w zakładce Nasze sklepy, gdzie dostępne są aktualne dane na temat sieci sklepów Sokołów oraz sklepów Gzella.

Wychodząc naprzeciw aktualnym oczekiwaniom konsumentów Sokołów uruchomił sklep firmowy online. Zamówienia z dostawą do domu są obecnie realizowane na określonym obszarze Warszawy. Rozwiązanie to gwarantuje wygodę i bezpieczeństwo, oszczędność czasu, a także dostęp do szerokiego wyboru firmowych wyrobów. Informacje na temat zamówień online są dostępne na stronie online.sokolow.pl.

Gospodarka Mięsna nr 03.2021

SPIS TREŚCI

10 WIADOMOŚCI•WYDARZENIA

    PATOLOGIE W PRACY

12 Techniki manipulacji podwładnymi na podstawie eksperymentu Stanleya Milgrama

   WOJCIECH MOSZCZYŃSKI

   TECHNOLOGIE

16 Kutrowanie jako zabieg kształtujący jakość homogenizowanych pasztetów sterylizowanych

  JERZY WAJDZIK

  NATURALNE DODATKI

24 Naturalne czynniki antyoksydacyjne przedłużające trwałość i poprawiające cechy organoleptyczne    mięsa

  AGNIESZKA STAREK-WÓJCICKA, EMILIA OSMÓLSKA

  SUROWIEC

30 Wołowina kulinarna cz. II – wartość odżywcza i cechy tekstury

   MONIKA MODZELEWSKA-KAPITUŁA, WERONIKA ZDUŃCZYK, KATARZYNA TKACZ

   LIMITY

36 Izometry trans kwasów tłuszczowych w produktach pochodzenia zwierzęcego

    HALINA MAKAŁA

Polska wieprzowina w dwóch smakach

Wschód czy zachód? Przed takim dylematem stanęło jury konkursu zorganizowanego w ostatni czwartek. Sędziowie oceniali walory smakowe i wizualne dań z polskiej wieprzowiny przygotowane w stylu azjatyckim i europejskim. Zaproszeni goście przygotowali potrawy pod czujnym okiem znakomitych kucharzy – Oli Nguyen i Matteo Brunettiego. Była to kolejna odsłona kampanii „Pewne jest jedno – Polskie Mięso. Najlepsze w kuchniach świata” Związku Polskie Mięso. W ostatni czwartek o miano najlepszej drużyny rywalizowali uczestnicy konkursu kulinarnego „Bitwa na smaki”. Naprzeciwko siebie stanęły ekipy dowodzone przez mistrzów kuchni – Olę Nguyen i Matteo Brunettiego. Drużyna Oli reprezentowała smaki wschodu natomiast Mateo zachodu.

Zadaniem konkursowym było przygotowanie najpopularniejszych dań kuchni azjatyckiej i europejskiej z wykorzystaniem polskiej wieprzowiny. Atmosferę rywalizacji podsycał udział Jacka Kurowskiego – znanego komentatora sportowego. Na bieżąco śledził postępy gotowania i komentował je niczym boiskowe zmagania. Najlepsze dania wybrało jury. Pod uwagę brano wygląd dań, smak oraz dbałość o zachowanie wartości odżywczych.

W spotkaniu poza ambasadorami kampanii udział wzięli Witold Choiński, Prezes Związku Polskie Mięso oraz prof. Agnieszka Wierzbicka. Eksperci kampanii zapoznali uczestników z najnowszymi wynikami badań na temat mięsa w zdrowej diecie.

– W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat nastąpiło wiele zmian w hodowli świń w Polsce. Poprawiło się ich żywienie oraz dozowanie pasz. Dzięki wysiłkom polskich naukowców z instytutów badawczych znacznie obniżono otłuszczenie wieprzowiny. Tymczasem nie jest to wiedza powszechna i wciąż pokutują stare mity na temat wieprzowiny. Jako Związek Polskie Mięso staramy się przekazać konsumentom zaktualizowane informacje. Co więcej w ostatnim czasie polskie mięso stało się rozpoznawalną marką na świecie. Jest synonimem jakości i zdrowia. – mówi Witold Choiński, Prezes Związku Polskie Mięso.

Prof. Agnieszka Wierzbicka wskazała na korzystne proporcje składników odżywczych w mięsie. – Wieprzowina wysokiej jakości, czyli na pewno mięso od polskich hodowców może nawet pomóc w pozbyciu się zbędnych kilogramów. Oczywiście przy założeniu, że jest częścią dobrze zbilansowanej diety.

Spotkanie było częścią kampanii „Pewne jest jedno – Polskie Mięso. Najlepsze w kuchniach świata” prowadzonej przez Związek Polskie Mięso, a sfinansowanej ze środków Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.

Firma JBB Bałdyga wyróżniona tytułem Dobra Marka 2021

Na rynku wędliniarskim panuje duża konkurencja – zarówno lokalni, jak i krajowi producenci prześcigają się w podnoszeniu jakości swoich wyrobów. Zdobycie tytułu Dobrej Marki 2021 przez firmę JBB Bałdyga to przede wszystkim wyraz uznania dla wysokiego poziomu oferowanych produktów, ale również dowód na to, że marka zdobywa coraz większe zaufanie kupujących.

JBB Bałdyga to polska firma wędliniarska z tradycjami, założona w 1992 roku przez Józefa Bałdygę, która obecnie zatrudnia 1600 pracowników w dwóch nowoczesnych zakładach –w Łysych i Dylewie. Tylko w Polsce obejmuje sieć ponad 700 sklepów partnerskich, których liczba z każdym rokiem konsekwentnie rośnie. Dzięki dynamicznemu rozwojowi i coraz mocniejszej pozycji na rynku, firma i jej wyroby zyskują popularność nie tylko w Polsce, ale też za granicą.

Tytuł został przyznany w kategorii „Producenci wędlin” przez organizatorów 12. edycji ogólnopolskiego programu promocyjnego Dobra Marka, w ramach którego wybierane są najlepsze i cieszące się największym zaufaniem marki.

– Od niemal 30 lat wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i dokładamy wszelkich starań, aby produkty, które dostarczamy, były po prostu smaczne i często gościły na stołach naszych klientów. Sukces zawdzięczamy nie tylko konsekwencji w działaniu, ale też wyznawanym przez nas trzem wartościom: tradycji, zaangażowaniu i innowacyjności. Jesteśmy dumni z przyznanego tytułu i cieszymy się, że klienci doceniają nasze wyroby. Takie wyróżnienia motywują nas do kolejnych wyzwań i ulepszania naszej oferty – mówi Piotr Laskowski, dyrektor marketingu i sprzedaży firmy JBB Bałdyga.

Gospodarka Mięsna nr 02.2021

SPIS TREŚCI

4 WIADOMOŚCI•WYDARZENIA

   PATOLOGIE W PRACY

6 Czy można konkurować na „śpiocha”?

  EWA KAKIET-SPRINGER

  KONTROLA JAKOŚCI

8 Technika kontrolno-pomiarowa do  rejestracji i monitoringu temperatury w przetwórstwie   surowców mięsnych

  MARIAN K. PANASIEWICZ, JACEK MAZUR

   WZORCOWY SKLEP MIĘSNY

14 Dobre praktyki w sklepie mięsnym

   KATARZYNA GODLEWSKA

   SUROWIEC

18 Wołowina kulinarna cz. I – czynniki wpływające na jakość mięsa

    MONIKA MODZELEWSKA-KAPITUŁA, WERONIKA ZDUŃCZYK, KATARZYNA TKACZ

    CIEKAWOSTKI

24 Pozyskiwanie i charakterystyka jakości mięsa kangura

    IWONA CHWASTOWSKA-SIWIECKA, AGATA KIENIG, MAREK SKOWROŃSKI

    EKONOMIA

30 Rynek mięsny w Polsce – podstawowe informacje

   ROBERT MROCZEK

Mecom i Smithfield Foods ogłaszają strategiczną akwizycję

Grupa Penta Investments wyraziła zgodę na sprzedaż firmy Mecom Group, w skład której wchodzą zakłady mięsne na Słowacji i Węgrzech, w tym największy na Słowacji zakład przetwórstwa mięsnego, zlokalizowany w miejscowości Humenné.

Nabywcą jest jeden ze światowych liderów branży mięsnej, amerykański koncern Smithfield Foods. Strony ustaliły, iż kwota transakcji nie zostanie ujawniona, a finalizacja zakupu Mecom Group jest uzależniona od uzyskania stosownych zgód kompetentnych urzędów regulacyjnych na Słowacji
i Węgrzech. Poprzez zawarcie umowy kupna ze Smithfield Foods, firma Carnibona Holdings należąca do grupy Penta Investments, z sukcesem zakończyła postępowanie przetargowe,
do którego przystąpiło wielu inwestorów zainteresowanych nabyciem przedmiotowej firmy.

„Pragnę wyrazić radość z faktu, iż zaufanie do wysokiej jakości i zdolności operacyjnych zakładów Mecom zostało uznane i potwierdzone dużym zainteresowaniem akwizycją pośród światowych liderów branży uczestniczących w przetargu. Kluczowe dla osiągniecia sukcesu były wyjątkowe zaangażowanie, motywacja i wiedza branżowa zespołu menadżerów, kierowanego przez Ladislava Čechoviča. W ciągu ostatnich 13 lat przekształciliśmy Mecom Group w dochodowe przedsiębiorstwo przetwórstwa mięsnego, czego potwierdzeniem jest wiodąca pozycja firmy
na słowackim i węgierskim rynku.“
– podkreśla Marián Slivovič, partner w Penta Investments, odpowiedzialny zadziałalność grupy w sektorze mięsnym.

„Dzisiejsze ogłoszenie tak istotnej dla nas informacji potwierdza zaangażowanie Smithfield Foods w dążenie do poszerzenia naszego portfolio marek oraz do dalszych inwestycji w Europie. Grupa Mecom charakteryzuje się wysoką jakością wytwarzanych produktów, a także doskonałym zespołem pracowników, co dobrze wpisuje się w plan naszego rozwoju w Europie i uzupełnia listę naszych marek.” –zaznacza Luis Cerdan, Prezes Smithfield Foods w Europie.

O Mecom Group

Mecom Group posiada dwa zakłady mięsne na Słowacji, w miejscowościach Lucenec oraz Humenné, które w skali miesiąca wytwarzają łącznie 5 tysięcy ton produktów mięsnych. Do grupy należą także dwa mniejsze podmioty zlokalizowane na Węgrzech. Zakład w miejscowości Szolnok, gdzie produkowanych jest miesięcznie 220 ton wędlin, w tym tradycyjne salami pleśniowe oraz zakład w miejscowości Bekescsaba. Tamtejszy podmiot produkuje 350 ton salami miesięcznie pod tradycyjną marką Csabai. Blisko 54% produkcji Grupy Mecom kierowane jest na rynki zagraniczne, a wśród głównych odbiorców znajdują się Węgry, Czechy i Niemcy. Grupa Mecom zatrudnia ponad 1400 osób, a jej przychody w ubiegłym roku wyniosły ponad 138 milionów euro.

O Smithfield Foods

Ulokowana w miejscowości Smithfield (stan Wirginia) w Stanach Zjednoczonych i działająca od 1936 roku firma branży spożywczej o rolniczych korzeniach i globalnym zasięgu. Codzienna produkcja, zgodnie z hasłem „Dobra żywność. Odpowiedzialnie.”, jest możliwa dzięki wsparciu 40 tysięcy pracowników w USA oraz 14 tysiącom zatrudnionych osób w Europie, co uczyniło Smithfield Foods jednym z wiodących, zintegrowanych pionowo przedsiębiorstw branży mięsnej. Od ponad dwóch dekad Smithfield Foods jest pionierem w zakresie standardów zrównoważonego rozwoju, w tym także nowatorskich rozwiązań dla sektora żywnościowego, takich jak m.in. ambitne zobowiązanie do redukcji emisji dwutlenku węgla o 25% do 2025 roku. Nadrzędną wartością Smithfield Foods jest dążenie do eliminacji braku dostępu do żywności, czego efektem jest przekazanie setek milionów posiłków dla potrzebujących regionów. Smithfield Foods może pochwalić się bogatym portfolio rozpoznawalnych marek wysokiej jakości produktów, takich jak m.in. Smithfield®, Eckrich® and Nathan’s, a także Berlinki i Morliny.

O Penta

Środkowoeuropejska grupa inwestycyjna założona w 1994 roku i operująca w głównej mierze
w obszarze opieki zdrowotnej, usług finansowych, produkcji, handlu detalicznego, a także rozwoju nieruchomości. Łącznie w grupie pracuje ponad 46 tysięcy osób, a aktywa Penty osiągnęły w 2019 roku ponad 11 miliardów euro. Grupa Penta, działając w ponad 10 krajach europejskich, posiada swoje biura m.in. w Pradze, Bratysławie, Warszawie oraz Monachium i zarządza inwestycjami
w różnych obszarach gospodarki, w tym w sektorze żywnościowym.

Sokołów partnerem polskiej transmisji IEM Katowice

Firma poszerza swoją obecność w branży e-sportu

Sokołów po raz kolejny angażuje się we wsparcie e-sportu. Tym razem firma została partnerem polskiej transmisji legendarnego już turnieju IEM Katowice. Najnowsza edycja rozgrywek startuje 16 lutego, a udział w niej wezmą najlepsi gracze i drużyny z całego świata. Sokołów będzie obecny podczas transmisji on-line tego wyczekiwanego przez kibiców wydarzenia, promując przekąski mięsne, jako produkt idealnie odpowiadający potrzebom fanów e-sportu.

E-sport rozwija się niezwykle dynamicznie, przyciągając szerokie grono graczy, jak i kibiców. Sokołów od lat wspiera sport tradycyjny, a wychodząc naprzeciw aktualnym trendom, angażuje się również mocno w ten nowy obszar sportowych zmagań. Firma była sponsorem turnieju Games Clash Masters w 2019 roku, a także partnerem ESL Mistrzostw Polski w ubiegłym roku. Sokołowa nie mogło zatem zabraknąć na nadchodzącym największym święcie graczy w Polsce, czyli turnieju IEM Katowice 2021.

Tegoroczna edycja, ze względu na bieżącą sytuację pandemiczną, w całości odbędzie się on-line. Podczas rozgrywek na pewno nie zabraknie jednak wielkich emocji. IEM Katowice 2021 łączy wszystkie turnieje ESL i DreamHack dla najpopularniejszych tytułów e-sportowych. Pula nagród osiągnie poziom 1 000 000 dolarów. Wydarzenie stanowi platformę dla najbardziej utytułowanych zawodników i drużyn do rywalizacji na najwyższym poziomie.

Rozgrywki z całą pewnością zgromadzą rzesze fanów z całego świata. Wydarzenie będzie relacjonowane na polskim kanale Twitch ESL. Sokołów jest polskim partnerem transmisji i będzie obecny w studiu przez cały czas trwania turnieju, promując także swoje produkty. Wysokiej jakości kabanosy (Francuskie, Luksusowe, Sokoliki) są znakomitą propozycją przekąski zarówno dla zawodników, jak i dla dopingujących ich kibiców. Wygodne w spożyciu, a jednocześnie pożywne, dobrze sprawdzają się podczas e-sportowych aktywności.

Wszystkie z dotychczasowych aktywności Sokołowa w zakresie wspierania e-sportu spotkały się z niezwykle pozytywnym odbiorem, dlatego plany firmy obejmują kontynuację tych działań.

Dla przyszłych liderów – Graduate Programme Sokołów uruchomił uruchomił IV edycję programu

Graduate Programme to projekt prowadzony w skali międzynarodowej, skierowany do studentów oraz absolwentów szkół wyższych. Sokołów – jako część Grupy Danish Crown – rozpoczął IV edycję programu w Polsce. Młodym ludziom daje on szerokie możliwości pozyskania praktycznego doświadczenia biznesowego w międzynarodowej organizacji, już na starcie kariery. Uczestnicy programu otrzymują umowę o pracę i atrakcyjne warunki zatrudnienia. Rekrutacja do aktualnej edycji potrwa do 7 lutego, a szczegółowe informacje są zawarte na stronie www.sokolowsa.pl.

Graduate Programme został stworzony z myślą o ambitnych, młodych osobach, planujących ścieżkę rozwoju zawodowego i chcących pozyskać profesjonalne doświadczenie w zakresie zrównoważonej produkcji żywności. Laureaci projektu mają możliwość rozwinięcia umiejętności niezbędnych, by zostać przyszłym liderem i piastować kierownicze stanowiska. – Sokołów mocno stawia na młodych – mówi Sylwia Miszczuk, Dyrektor ds. HR w Sokołów S.A. – Graduate Programme to bardzo konkretne wsparcie, które dajemy im już na początku kariery. Oferujemy możliwość nauki, poprzez współpracę ze znakomitymi fachowcami. To szansa na szeroką wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu na arenie międzynarodowej, prowadzenie i wdrażanie własnych projektów, rozwój kreatywności, ale też pozyskanie twardych kompetencji, poznanie zasad współpracy, wartości firmy czy kultury organizacyjnej.

Uczestnicy programu mają ukierunkowaną ścieżkę leadershipową. Mogą poznać cały łańcuch wartości organizacji oraz sprawdzić się w licznych, ambitnych projektach. Biorą udział w międzynarodowych szkoleniach oraz networkingu wśród absolwentów zagranicznych. Każdy z uczestników odbywa trzy rotacje po osiem miesięcy każda, zdobywając doświadczenie w trzech różnych obszarach działalności firmy. W realizacji zadań i rozwoju osobistym wspiera ich dedykowany mentor.  – Najbardziej cenię zdobytą na stażu wiedzę dotyczącą funkcjonowania Grupy Danish Crown jako międzynarodowego przedsiębiorstwa branży spożywczej  – podkreśla Emilia Klocek, jedna z laureatek Graduate Programme. – Praca w trzech różnych działach tak złożonej organizacji jest niezwykle rozwijająca. Zaczynając od produkcji w Sokołowie, gdzie nauczyłam się podstaw

funkcjonowania firmy produkującej żywność, poprzez zgłębianie tematów zrównoważonego rozwoju w siedzibie głównej Grupy Danish Crown, kończąc na marketingu w międzynarodowym dziale Danish Crown Foods. Graduate Programme to unikatowa możliwość rozwoju zawodowego. To wyzwanie, które zaowocuje ogromną ilością doświadczeń.  

Aplikację do programu może złożyć każdy, kto maksymalnie dwa lata temu ukończył studia oraz posiada tytuł magistra lub licencjata (bądź jest na finiszu studiów). Niezbędna jest płynna znajomość języka angielskiego. Aplikacja odbywa się poprzez stronę danishcrown.com.

Dodatkowych informacji udziela:

Marcin Bałanda
Dyrektor Spółki ds. PR i Komunikacji w Sokołów S.A.
marcin.balanda@sokolow.pl
Tel. +48 608 034 701

Agnieszka Sałkowska
Project Manger
a.salkowska@qualitypr.pl
Tel.  +48 504 412 747