SAN DANIELE DEL FRIULI (Udine), Włochy, 27 października2020 r. – Spółka AMB Spa z siedzibą główną w San Daniele del Friuli w północnych Włoszech jest wiodącym międzynarodowym dostawcą wyjątkowych rozwiązań opakowaniowych dla przemysłu świeżej żywności. AMB oferuje klientom innowacyjne rozwiązania na zasadzie „wszystko w jednym miejscu”, które obejmują cały proces związany z opakowaniem: od projektowania i tworzenia prototypów opakowań aż po produkcję narzędzi oraz wysokobarierowych folii sztywnych i elastycznych z nadrukiem wykonanym środkiem na bazie wody. W tym roku, dzięki przejęciu niemieckiej firmy PTS – Prime Tray System – z Gauting w Bawarii, AMB umacnia swoją pozycję rynkową w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, zapewniając firmom z przemysłu mięsnego i przetwórstwa mięsnego dostęp do szerokiej gamy rozwiązań opartych na zrównoważonych, przyszłościowych koncepcjach.
Innowacje i zrównoważony rozwój
W dzisiejszych czasach równoważony rozwój ma coraz większe znaczenie. Zasada AMB „wszystko w jednym miejscu” – czyli dostęp do pełnego zakresu usług w całym łańcuchu procesowym z jednego źródła – umożliwia klientom osiągnięcie celów w ramach zrównoważonego rozwoju, zarówno własnych, jak i tych wymaganych przez przepisy unijne. Cele określone przez Komisję Europejską w Europejskiej strategii na rzecz tworzyw sztucznych w gospodarce o obiegu zamkniętym, kładą nacisk na większą ochronę zasobów, ograniczenie ilości odpadów tworzyw sztucznych oraz zwiększenie recyklingu. Zgodnie z nimi, do 2030 roku wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych w UE powinny nadawać się do recyklingu.
Produkowany przez AMB wysokobarierowy mono PET jest jednym z najbardziej zrównoważonych materiałów, nadaje się do recyklingu, jest idealny do stosowania w gospodarce obiegowej oraz bazuje na projekcie ekologicznym, zgodnym ze wszystkimi wytycznymi UE w zakresie recyklingu. Wszystkie te cechy sprawiają, że ten wyjątkowy jednoskładnikowy materiał o doskonałych właściwościach barierowych gwarantuje długi okres przydatności do spożycia zapakowanej żywności, a wykonane z niego opakowanie jest trwałe, doskonale przezroczyste i umożliwia wszechstronne zastosowanie. Chcąc jeszcze lepiej spełniać wymogi zrównoważonego rozwoju,
klienci AMB mogą wybrać materiał rPET, pochodzący w 100% z recyklingu. Dolne warstwy folii mono PET firmy AMB zapewniają wysoką ochronę barierową bez użycia EVOH i mogą być łączone z górną pokrywającą i zdzieralną warstwą folii, tworząc w ten sposób doskonałe opakowanie zgodne z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Redukcja kosztów i zwiększenie wydajności
Przy opracowywaniu tej doskonałej folii mono PET z jednoczesnym udoskonaleniem opakowania i redukcją kosztów, firma AMB współpracowała z wiodącym włoskim producentem szynki. Wyjątkowe rezultaty tej współpracy były możliwe dzięki stosowaniu zasady AMB „wszystko w jednym miejscu”. Na początku przetestowano dostępne opakowania termoformowane przeznaczone dla asortymentu przetworzonego mięsa i szynki, aby wyznaczyć obszary wymagające ulepszeń. Następnie opracowano nową geometrię opakowania, umożliwiającą zmniejszenie grubości folii PET/PE. Przeprojektowanie tacki dolnej zapewniło stabilność opakowania w całym procesie pakowania oraz na półce sklepowej. Jednocześnie poprawiono sprzedażowe walory optyczne oraz wydajność dzięki wydłużeniu trwałości produktu. Zmniejszenie grubości doprowadziło do znacznej redukcji kosztów oraz znacznie wpłynęło na zgodność opakowania z zasadami zrównoważonego rozwoju. Specjaliści z AMB dostarczyli nie tylko nowy projekt opakowania wraz ze wszystkimi ulepszeniami, ale również wykonali narzędzia do wdrożenia nowego wzoru. W efekcie uzyskano oszczędności materiałowe w wysokości 360 000 EUR rocznie, 20-procentową redukcję wagi i 93-procentową poprawę w testach obciążeniowych – bez negatywnego wpływu na istniejący proces termoformowania opakowań.
Wszystko w jednym miejscu
Zasada AMB „wszystko w jednym miejscu” zapewnia klientom firmy unikalne możliwości. Skorzystanie np. z usług projektowania koncepcji wzorniczych, produkcji narzędzi, specyfikacji produktów, projektowania i wykonania druku oznacza, że wszystkie te poszczególne koszty można rozważać w ramach jednej całościowej koncepcji. Pozwala to na elastyczne myślenie obejmujące różne czynniki kosztotwórcze w celu poprawy efektywności kosztowej. Giles Peacock, dyrektor operacyjny AMB, wyjaśnia: „Takie podejście zapewnia AMB pełny wgląd i głęboką wiedzę na temat
działalności naszych klientów i rynków, które oni obsługują. Uzyskujemy informacje zwrotne, będące zarzewiem nowych pomysłów i inteligentnego myślenia, dzięki czemu cały proces staje się bardziej efektywny.