„STÓŁ WIELKANOCNY DLA DZIENNIKARZY POLSKICH I ZAGRANICZNYCH. PROMOCJA POLSKIEJ WIEPRZOWINY”

Wiadomo, że w okresie przedświątecznym, odbywają się liczne imprezy odwołujące się z jednej strony do rodzimych obyczajów, z drugiej zaś promujące polskie mięso i jego przetwory. W zamyśle autorów tego projektu ten właśnie okres sprzyja – jak żaden inny w ciągu roku – do popularyzacji idei żywienia człowieka w oparciu o mięso, bowiem Wielkanoc uchodzi w polskiej tradycji za święta najbardziej mięsne. Wiąże się to z przeszłością, w której obowiązujące w kościele katolickim posty, były ściśle przestrzegane, a radość Wniebowstąpienia, objawiała się, z radością jedzenia i to potraw tłustych, i wysokokalorycznych, które wraz z wiosennym przesileniem miały dać człowiekowi nową energię. Zapotrzebowanie na nią można też oczywiście tłumaczyć naturalną potrzebą wzmocnienia sił, po wyczerpaniu organizmu w czasie zimy. Niemniej jednak już od XVIII – XIX wieku w zestawie świątecznych potraw nie mogło zabraknąć obok jaj także drobiu i jego przetworów wędliniarskich.

STÓŁ WIELKANOCNY DLA DZIENNIKARZY POLSKICH I ZAGRANICZNYCH. PROMOCJA POLSKIEJ WIEPRZOWINY

Wychodząc zatem naprzeciw tradycji jak i pozostając w zgodzie z potrzebą odbudowy żywotnych funkcji człowieka po okresie zimowym Ogólnopolski Cech Rzeźników Wędliniarzy Kucharzy w marcu i kwietniu będzie realizował zadanie finansowane z Funduszu Promocji pn. „Stół Wielkanocny dla Dziennikarzy polskich i zagranicznych. Promocja polskiej wieprzowiny”. W ramach kampanii odbędą się dwa wydarzenia.

Pierwsze – adresowane do młodych konsumentów – na Targach Edukacyjnych w Poznaniu – w dniach 7 -9 marca br. , drugie – w tygodniu przedświątecznym – 14 kwietnia w Polskiej Agencji Prasowej na Brackiej w Warszawie – jako konferencja prasowa dla dziennikarzy krajowych i zagranicznych dot. aktualnych problemów polskiej branży mięsnej. Oba te działania są organizowane po raz kolejny, od wielu lat i nabrały charakteru cyklicznego. A zawsze towarzyszy im intensywna promocja w mediach społecznościowych, w prasie branżowej i telewizji.

W przekonaniu realizatorów projektu propagowanie informacji o polskim mięsie wieprzowym i powiązanie go z narodową tradycją oraz ukierunkowanie działań na młodego odbiorcę, a także  dotarcie do szerokich rzesz konsumentów za pośrednictwem dziennikarzy i mediów gwarantuje stworzenie pozytywnych nawyków żywieniowych i podnosi wiedzę o pozytywnej roli mięsa w codziennej diecie człowieka.

Reklama

Przejdź do treści