Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza ważnym głosem w sprawie żywności podczas szczytu OEES

W Centrum Kongresowym ICE Kraków trwa Open Eyes Economy Summit, czyli coroczny międzynarodowy szczyt ekonomii. W ciągu dwóch dni kongresu na tematycznych panelach dyskusyjnych zebrali się wybitni przedstawiciele biznesu, ekonomii i życia akademickiego. We wtorek 19 listopada Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą reprezentował Dyrektor Generalny Dariusz Goszczyński na panelu poświęconym żywieniu i zrównoważonej produkcji, pt. „Czy jakość i wizerunek polskiej żywności można budować na zrównoważonej produkcji oraz bogactwie regionalnych smaków?”.

Rozmowa przy okrągłym stole związana była z dynamicznym rozwojem polskich branż rolno-spożywczych, w tym hodowli i przedsiębiorstw mięsnych. Mimo rosnących wskaźników produkcyjnych i eksportowych polscy przedsiębiorcy muszą ciągle stawiać czoła nowym wyzwaniom oraz konkurencyjnym rynkom. Zebrani na panelu eksperci poruszyli temat m.in. zrównoważonej produkcji oraz opieraniu produktów na ich regionalnych, unikatowych cechach.

-Dzisiaj siła polskiego drobiu leży nie tylko w konkurencyjnej dla zagranicznych partnerów cenie, ale przede wszystkim w walorach smakowych i pełnej kontroli produkcji w myśl idei „od pola do stołu”. Rodzimi hodowcy i producenci mogą prezentować swoje wyroby z pełną świadomością ich pozytywnych cech. Równie ważnym elementem budowania silnej marki polskiej żywności zagranicą jest ogromna szansa czerpania z unikalnej specyfiki naszych terenów. Dzisiaj mówiąc o szampanie mamy na myśli napój pochodzący z konkretnej francuskiej prowincji. Smakosze szynki parmeńskiej skojarzą tę wędlinę z włoskim regionem Emilia–Romania. My z kolei możemy szczycić się np. tradycyjnym podhalańskim oscypkiem. KRD-IG pracuje nad oficjalnym zarejestrowaniem polskiej gęsi owsianej, która dołączyłaby do grona europejskich, regionalnych przysmaków- podkreśla Dyrektor Generalny KRD-IG Dariusz Goszczyński.

Oprócz Dariusza Goszczyńskiego, w panelu wzięli udział także m.in. Michał Rzytki z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Justyna Orzeł z Carrefour Polska oraz Maciej Majewski ze stowarzyszenia Sady Grójeckie.

Reklama

Skip to content