piątek, 29 marca, 2024

Z pieczarkami czy żurawiną? ZM Pekpol wprowadza rolady z farszem w nowych smakach

Z pieczarkami czy żurawiną? ZM Pekpol wprowadza rolady w nowych smakach

Marka ZM Pekpol wzbogaciła właśnie ofertę produktową o nowe smaki nadziewanych rolad z kurczaka. Teraz oprócz rolady ze szpinakiem i włoskiej z papryką, producent oferuje także roladę z aromatycznym farszem pieczarkowym i z żurawiną. Oba rodzaje świetnie sprawdzą się zarówno w roli dania głównego, jak i wędliny do kanapek lub smakowitej przekąski. Rolady można podawać na zimno lub na ciepło. Aby przygotować pyszne danie wystarczy pokroić je na grubsze plastry i polać dowolnym sosem. Produkty zostały przygotowane bez dodatku glutaminianu sodu, a ich charakterystyczny smak i aromat to zasługa kompozycji naturalnych przypraw. Swobodnie można je zaserwować na dowolnym przyjęciu lub rodzinnej uroczystości.

www.pekpol.pl

Trendy 2020-2022

0 stycznia br. firma AVO zorganizowała cykliczną konferencję dla branży mięsnej „Trendy 2020-2022. Przyszłość branży mięsnej zaczyna się dzisiaj!”

Spotkanie rozpoczęła Anna Urbańska, dyrektor zarządzający AVO. „Jako AVO wkładamy mnóstwo pracy, sił oraz środków, aby być na bieżąco z polskimi, europejskimi i światowymi trendami – to nieodłączna część naszej pracy i jeden z czynników naszego sukcesu – mówiła Anna Urbańska. Wielokrotnie pokazaliśmy, że nie rzucamy słów na wiatr oraz że mamy doświadczenie, szerokie kompetencje oraz dużą wiedzę, także o tym, czym będą żyć klienci przez najbliższe dwa lata. Wychodzimy naprzeciw tym potrzebom podsuwając pomysły, inspirując, tworząc nowe produkty oraz kreując nowe trendy. Mamy jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w Europie, w 70% zautomatyzowany. W tym roku zostanie zakończona kolejna rozbudowa części produkcyjnej i logistycznej – to inwestycja rzędu 30 mln EURO. I w końcu mamy świetny, zmotywowany, kompetentny i doświadczony zespół pracowników w terenie i w centrali…” – podkreślała dyrektor zarządzająca AVO.

Seminarium podzielone było na kilkanaście bloków, podczas których poruszone zostały m.in. następujące tematy:

Street Food – Tomasz Pawlak, dyrektor handlowy AVO, przedstawił ofertę dodatków, przypraw i nadzień dla tego trendu.

Foodpairing – Dariusz Cieszyński, przedstawiciel handlowy, omówił trend łączenia składników często zaskakujących smakiem.

Healthy life – clean label – Rafał Machalski zaprezentował preparaty nastrzykowe i funkcjonalne, mieszanki przyprawowe na sosach oraz marynaty, dzięki którym AVO jest w stanie stworzyć produkty clean label.

Foodswaps – trend polegający na wymianie przepisów i uwag na temat gotowania i sztuki kulinarnej. Ma na celu zdrowe odżywianie przy jednoczesnym niemarnowaniu żywności, a także walkę z chorobami cywilizacyjnymi. Na ten temat mówił Rafał Machalski, przedstawiciel handlowy firmy.

Heat levels – zainteresowanie gorącymi i pikantnymi składnikami. „Źródłem tego trendu jest pikantna i ostra kuchnia meksykańska. AVO czerpie inspiracje z kultur na całym świecie” – mówił Robert Krawczyk.

Pacific Rim – połączenie składników i technik przygotowania potraw z Azji i zachodniego wybrzeża obu Ameryk, w celu uzyskania czegoś nowego i kulinarnie ekscytującego. Pacific Rim jest jedną z fuzji, łączącą wrażliwość Wschodu z klasyką Zachodu. Zagadnienie to przedstawił Sebastian Lemański. Propozycją AVO dla tego trendu jest inspirowany kuchnią argentyńską kurczak chimichurri z dipem AVO Guacamole (sos meksykański na bazie awokado, z dodatkiem limonki i soli).

Trend Premium – AVO proponuje rozwiązania problemów dotyczących nadawania odpowiedniej smakowitości, soczystości i tekstury w produktach Premium o niskiej zawartości tłuszczu. Dział rozwoju AVO z Krzysztofem Gardzielem na czele, opracował kompleksowe rozwiązania do różnych aplikacji mięsnych, np. wędzonek, mięs pieczonych, produktów homogenizowanych. Są to m.in.: solanka Pork Ham Premium BF do nastrzyku, Suprema EO do nastrzyku głównie mięs surowych, Pork Ham Natura – do nastrzyku wędzonek.

Snacking – Aleksander Sobański, technolog AVO, podkreślił, że w Polsce pozycję lidera w grupie mięsnych przekąsek zajmują kabanosy, snacki czy mini kiełbaski w kubeczku, AVO, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów w swojej ofercie posiada kilkadziesiąt mieszanek przyprawowych do kabanosów i przekąsek oraz 4 mieszanki przyprawowe do produkcji jerków.

Trend hybrydy – przedstawił Paweł Opiela, przytaczając przykładowe dania hybrydowe: Ramen burger – połączenie tradycyjnego mięsa z burgera z japońskim makaronem ramen, Spaghetti burger – zamiast bułki makaron spaghetti, hot-dog stuffed crust – połączenie ciasta z pizzy z hot dogiem.

W czasie przerw między blokami zaprezentowano wegetariańskie i wegańskie potrawy przygotowane na komponentach AVO: hamburgery, nuggetsy, pulled wege, czy wegetariańska zupa gulaszowa.

        Na zakończenie konferencji prezentację na temat aktualnej sytuacji oraz prognoz dalszego rozwoju rynku mięsa przedstawił dr hab. inż. Dariusz Lisiak, kierownik pracowni w Instytucie Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego im. prof. Wacława Dąbrowskiego w Warszawie.

            Gościem wieczoru był kabaret K2, który bawił zaproszonych gości do późnych godzin nocnych.

Bettcher Industries, Inc. ogłasza mianowanie Tima Swansona nowym Dyrektorem Generalnym

Firma Bettcher Industries, Inc. („Bettcher”), czołowe przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem i produkcją innowacyjnego sprzętu do przetwarzania żywności, urządzeń do sektora gastronomii, a także zastosowań przemysłowych, medycznych i innych ogłosiła, że Tim Swanson dołączył do firmy Bettcher obejmując stanowisko Dyrektora Generalnego. Tim Swanson został również członkiem Zarządu firmy Bettcher. Tim Swanson zastąpił Dona Escha, który z końcem roku przeszedł na emeryturę, kończąc pracę na stanowisku Dyrektora Generalnego firmy Bettcher, które piastował od października 2014 r. Don Esch nadal będzie członkiem Zarządu firmy Bettcher.

Tim Swanson przechodzi do firmy Bettcher z Grupy Barnes, w której był Prezesem globalnego oddziału Komponentów inżynieryjnych. Wcześniej pracował przez 10 lat w firmie Illinois Tool Works (ITW), piastując stanowiska związane z zarządzaniem ogólnym w segmentach Spawalnictwo i Motoryzacja globalna. Pracując w ITW, Tim Swanson zajmował się tworzeniem wartości poprzez innowacje i utrzymywanie bliskich relacji z klientami w celu wyniesienia poziomu rozwoju ponad normy rynkowe. Tim Swanson rozpoczął swoją karierę w firmie Whirlpool Corporation.

„Tim to utalentowany kierownik, który może poszczycić się działalnością w zakresie stymulowania wzrostu, innowacji i doskonałości operacyjnej, prowadzoną w firmach globalnych, zajmujących czołowe pozycje na rynkach”, stwierdził prezes zarządu, Peter Taft. „Witamy nowego lidera, który przyjmie kulturę i możliwości, jakie przyczyniły się do odniesienia przez firmę Bettcher historycznego sukcesu i jednocześnie zapewni umiejętności potrzebne do przeprowadzenia jej przez kolejny rozdział wzrostu i ekspansji”.

„Jestem zadowolony, a także odczuwam ulgę, że zastąpi mnie tak sprawdzony i sprawny lider”, oświadczył Don Esch, były Dyrektor Generalny, a obecnie członek Zarządu. „Znakomite doświadczenie i wnikliwe spostrzeżenia Tima sprawiają, iż jestem przekonany, że będzie on w stanie przeprowadzić firmę Bettcher przez ten transformacyjny i fascynujący czas zarówno dla przedsiębiorstwa, jego pracowników, jak i klientów”.

„Patrząc na rodzinę firm działających pod marką Bettcher, widzę przedsiębiorstwo, które stawia swoich klientów i pracowników w centrum swoich działań i może poszczycić się ogromnym dorobkiem, jeśli chodzi o dostarczanie wartości poprzez innowacje produktowe”, oznajmił Tim Swanson, Dyrektor Generalny firmy Bettcher. „Bardzo zależy mi na dalszym zwiększaniu naszej przodującej na rynkach reputacji na poziomie globalnym, wykorzystując zróżnicowane portfolio naszych produktów i pozyskując nowe możliwości dostosowane do potrzeb klientów. Jestem niesamowicie podekscytowany dołączeniem do zespołu Bettcher”.

Tim ukończył Michigan Technological University, uzyskując dyplom inżyniera w dziedzinie inżynierii mechanicznej, a także magistra w dziedzinie zarządzania operacyjnego.

Więcej informacji na stronie: www.bettcher.com.

Innowacje z Niemiec

VW, Bosch, Siemens, BMW, Continental – i Weber Maschinenbau: wszystkie należą do pierwszej 100 najbardziej innowacyjnych firm w Niemczech. Znany magazyn Handelsblatt opublikował w listopadowym wydaniu ranking liderów innowacji w dziedzinie digitalizacji. Weber zajmuje 45 pozycję na krajowej liście najlepszych firm, a w międzynarodowym zestawieniu 644 miejsce w pierwszej 1000.

Ranking został opublikowany przez szwajcarską firmę konsultingową EconSight, która zidentyfikowała wszystkie patenty, mające chronić szczególnie istotne innowacje w zakresie digitalizacji stosowanych technologii. Weber Maschinenbau złożył w ubiegłym roku około 30 nowych patentów. Aby uzyskać najlepszą listę, sprawdzono nie tylko liczbę wszystkich patentów zgłoszonych przez firmy, ale także częstotliwość ich zgłaszania w ciągu ostatnich dwóch lat. Jeśli wynalazek opiera się na istniejącym patencie, tym bardziej jest cenny i zajmuje lepsze miejsce w rankingu. „Jesteśmy bardzo dumni z naszego miejsca w rankingu innowacji w Niemczech. Decydująca była nie tylko liczba patentów zgłoszonych w 2019 r., ale także fakt, że są one często zgłaszane. To pokazuje, że Weber Maschinenbau przoduje jako pionier w nowych technologiach”- mówi Steffen Zecher, dyrektor ds. zarządzania patentami w firmie Weber.

Dla swoich klientów z branży przetwórstwa mięsnego na terenie Polski, Bettcher wprowadza strukturę sprzedaży bezpośredniej dotyczącą: urządzeń, serwisu oraz części zamiennych.

Bettcher GmbH informuje, że ustanawia bezpośrednią strukturę sprzedaży urządzeń i usług dla klientów w Polsce. Ekskluzywna nowa struktura sprzedaży bezpośredniej wejdzie w życie 1 stycznia 2020 r., zastępując sprzedaż prowadzoną przez osoby trzecie, tj. agentów lub dystrybutorów.

„Przemysł mięsny zawsze był mocną stroną polskiej gospodarki i znacznie wzrasta z każdym rokiem. Dzięki wdrożeniu bezpośredniej sprzedaży sprzętu i części, a także bezpośredniej obsłudze zakładów, Bettcher zapewnia swoim klientom jeszcze wyższy poziom indywidualnego i eksperckiego wsparcia, a także pierwszorzędny serwis z szybkim czasem reakcji”, mówi René Hansen Międzynarodowy Menedżer Sprzedaży w Bettcher GmbH, odpowiedzialny za rynek polski.

Klienci w Polsce będą mieli zagwarantowany szybki i bezpośredni dostęp do sprzętu i części znajdujących się w europejskich zakładach Firmy Bettcher w Dierikon w Szwajcarii.

Innowacyjna oferta firmy obejmuje dwa wprowadzone niedawno produkty:

 Trymer Quantum Flex® to lżejsze i szybsze narzędzie zapewniające lepszą wydajność cięcia. Rękojeść ta jest kompatybilna z dowolnym silnikiem z oferty Firmy Bettcher: Quantum, UltraDrive® i UN-84. Bez względu na to, który z silników Bettcher jest obecny w instalacji, rękojeść Quantum Flex płynnie się do niego dostosuje. Nowa konstrukcja rękojeści wykorzystuje odpowiednio obroty każdego silnika Bettcher, zapewniając większą prędkość ostrza, mniejsze zmęczenie operatora, a także prostszą obsługę i większy uzysk mięsa.

Skórowaczka Quantum ®, to kolejny niedawno wprowadzony produkt, który wykorzystuje sprawdzoną moc i wydajność silnika Quantum i układu napędowego Bettcher w celu poprawy ogólnej wydajności skórowania w zakładach przetwórstwa mięsnego, drobiowego oraz ryb. Zaprojektowana jako bezpośredni zamiennik podobnych produktów pneumatycznych, Quantum Skinner zapewnia ciche, bezpieczne i wydajne skórowanie, jednocześnie znacznie obniżając koszty energii.

Aby uzyskać więcej informacji na temat naszej nowej struktury sprzedaży, skontaktuj się z naszymi doświadczonymi fachowcami:

Przemysław Kotewa – starszy doradca klienta – Polska Północna

Kontakt telefoniczny + 48 692 782 313

Kontakt e-mail: przemekkotewa@bettcher.ch

Daniel Białożyt – starszy doradca klienta – Polska Południowa

Kontakt telefoniczny +48 692 163 352

Kontakt e-mail: danielbialozyt@bettcher.ch

Od 1 stycznia 2020 r. klienci mogą kontaktować się bezpośrednio z Firmą Bettcher w sprawie wszystkich potrzeb związanych ze sprzedażą produktów, częściami i usługami telefonicznie pod numerem + 48 61 8800 181, osoba odpowiedzialna Anna Zdanuk lub pocztą elektroniczną na adres: info@bettcher.ch.

O firmie Bettcher Industries

Bettcher Industries jest firmą produkcyjną zintegrowaną pionowo, posiadającą certyfikat ISO 9001:2015, ogólnoświatową bazę klientów oraz oddziały sprzedaży bezpośredniej i obsługi klienta w ponad 70 krajach. Firma została założona w 1944 roku i od 75 lat z powodzeniem wprowadza na rynek swoje innowacje. Bettcher posiada prawie 100 aktywnych amerykańskich i międzynarodowych patentów.

Firma jest wiodącym projektantem i producentem innowacyjnych narzędzi dla sektora spożywczego i medycznego. Przedsiębiorstwo jest wyłącznym producentem trymerów Whizard® (Seria II, Whizard Quantum®) i Quantum Flex®.

Quantum Flex, Quantum Skinner, Whizard Quantum i Bettcher design są znakami towarowymi Bettcher Industries.

Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie: www.bettcher.com

Nasz zespół fachowców dobrany z myślą o polskim rynku i naszych  klientach. Od lewej: Rene Hansen – Międzynarodowy Menedżer sprzedaży, odpowiedzialny za rynek polski, Anna Zdanuk – Obsługa Klienta, Przemek Kotewa – Starszy Doradca Klienta – Północna Polska, Daniel Białożyt – Starszy Doradca Klienta – Południowa  Polska

Nowa rękojeść Quantum Flex® firmy Bettcher jest lżejsza i szybsza, co gwarantuje poprawę wydajności cięcia. Wszechstronna konstrukcja rękojeści pasuje do każdej instalacji silnika Bettcher (Quantum, UltraDrive®, UN-84).

Nowa Skórowaczka Quantum Skinner® firmy Bettcher poprawia moc i wydajność skórowania poprzez szybszą, łatwiejszą i cichszą pracę, przy jednoczesnym znacznym obniżeniu kosztów energii

„Meat Chef. SmakuJEMY Święta.” – kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii informacyjnej „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.”


„Meat Chef. SmakuJEMY Święta.”
 – kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii informacyjnej „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.”

„Meat Chef. SmakuJEMY Święta.” to kolejna, tym razem warsztatowa odsłona kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.” Podczas spotkania zorganizowanego przez Związek Polskie Mięso, uczestnicy wydarzenia mieli okazję do praktycznego sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności kulinarnych w świątecznej odsłonie. Cenieni kucharze: Tomasz Jakubiak i Marcin Budynek ze wsparciem dietetyczki Agaty Dąbrowskiej przygotowali wyjątkowe przepisy z wykorzystaniem polskiego drobiu i polskiej wieprzowiny oraz zaprezentowali tajniki przyprawiania mięsa.

Drugi raz pod hasłem „Białe czy czerwone? Pewne jest jedno. Polskie mięso.” Związek Polskie Mięso realizuje ogólnopolską kampanię informacyjną „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.” Celem projektu jest popularyzacja najnowszej wiedzy na temat walorów i wartości odżywczej mięsa drobiowego i wieprzowego. Aktualna edycja kampanii priorytetowo traktuje prezentację faktów i mitów dotyczących spożywania mięsa. Ekspertem kampanii została prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka z Instytutu Nauk Żywieniowych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, a rolę ambasadorów akcji powierzono dietetyczce i trenerce fitness Agacie Dąbrowskiej oraz kucharzowi i dziennikarzowi kulinarnemu, Tomaszowi Jakubiakowi.

17 grudnia br. w ramach projektu odbyło się spotkanie informacyjno-warsztatowe dla dziennikarzy „Meat Chef. SmakuJEMY Święta.” Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia były doskonałą okazją do zaprezentowania walorów polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego z wykorzystaniem całego bogactwa przypraw. Przepisy na świąteczny stół oraz prelekcję poświęconą zasadom przyprawiania mięsa przygotował znany szef kuchni – Marcin Budynek, we współpracy z ambasadorem kampanii – Tomaszem Jakubiakiem. W wydarzeniu wzięła udział również Agata Dąbrowska, która wspierała uczestników w kuchennych zmaganiach. Dzięki kulinarnej podróży przez świąteczne smaki oraz aromaty z drobiem i wieprzowiną w rolach głównych, zaproszeni goście osobiście mogli przekonać się o najwyższej jakości polskiego mięsa.

– W naszej kampanii prezentujemy walory drobiu i wieprzowiny w rozmaitych kontekstach, stąd wydarzenia takie jak „Meat Chef. SmakuJEMY Święta.”, podczas których autorytety kulinarne przekazują swoją wiedzę i praktyczne umiejętności szerszemu gronu odbiorców – mówi Witold Choiński, Prezes Zarządu Związku Polskie Mięso. – Podobnie, jak podczas poprzedniej odsłony kampanii, również teraz zależy nam na popularyzacji i aktualizacji wiedzy na temat polskiego mięsa. Chcemy mówić nie tylko o danych i najnowszych badaniach. Zamierzamy pokazać Polakom, w jaki sposób optymalnie i zdrowo wykorzystywać mięso w kuchni – codziennej i świątecznej. Chcemy bardzo wyraźnie podnieść świadomość tego, że polski drób i polska wieprzowina charakteryzują się doskonałą jakością, smakiem i dużą wartością odżywczą – zaznacza Prezes Choiński.

Pod adresem www.pewnejestjedno.pl znajdują się przepisy z wykorzystaniem polskiego drobiu i polskiej wieprzowiny, które pokazują jak w łatwy i efektywny sposób przygotowywać mięso, by mogło ono stanowić nieodłączny element zdrowej diety. Wyjątkowe pomysły na dania z polskiego mięsa znalazły się również w kalendarzu na Nowy Rok, który można pobrać w wersji elektronicznej. Na stronie kampanii opracowano także popularne twierdzenia na temat drobiu i wieprzowiny w formie faktów i mitów w oparciu o najnowszą wiedzę naukową.

Projekt jest realizowany do 31 marca 2020 r. Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie smakuJEMY8-1024x683.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie smakuJEMY9-1024x683.jpg

PIĘĆ ZASAD PRZYPRAWIANIA MIĘSA wg MARCINA BUDYNKA:

  • Świeże zioła dodajemy na końcu, a suszone na początku przygotowywania potrawy.
  • Mieszanki przypraw przesmażamy, dzięki temu wydobywamy ich aromat i kolor.
  • Ziarna monoprzypraw prażymy na suchej patelni, co sprawi, że zapach będzie bardziej intensywny, a ziarna łatwiej rozgniotą się w moździerzu lub młynku.
  • Do tłustych elementów mięsa warto dodać aromatyczne przyprawy, ponieważ pobudzają trawienie.
  • Suszone zioła można rozetrzeć w dłoniach przed podaniem do potrawy, aby uzyskać bogaty aromat.

PRZYPRAWIAMY DRÓB

  • Mięso z indyka podobnie, jak inne rodzaje drobiu, doskonale komponuje się z majerankiem, który poprawia trawienie i wydobywa smak mięsa. Aromatyczny majeranek ma również działanie odkażające i przeciwzapalne. To nieodłączna przyprawa w tradycyjnej polskiej kuchni, stosowana już w XVI wieku.
  • Gęś pieczona klasycznie również świetnie smakuje z majerankiem i ostrą papryką, która dzięki kapsaicynie poprawia trawienie tłuszczu, a dodatkowo podnosi walory smakowe przygotowywanej potrawy. Mniej oczywiste, a wyborne będzie połączenie gęsiny z anyżem. Jego słodko-pikantny smak przypominający lukrecję nada potrawie wyrafinowanego charakteru.
  • Kaczka, którą najczęściej podajemy w formie pieczeni, również sprawdzi się w towarzystwie majeranku papryki – zarówno ostrej, jak i słodkiej, która podbije aromat oraz nada piękną, intensywną barwę przygotowywanej potrawie. Kolejną doskonałą przyprawą do dań z kaczki jest tymianek. Zawiera on substancje bakteriobójcze i poprawiające krążenie, jest idealny do potraw pieczonych i duszonych.
  • W kuchni polskiej klasycznie przyrządzany kurczak także bywa łączony z majerankiem słodką papryką. Ponieważ coraz częściej czerpiemy z kuchni świata, wielu zwolenników ma także przyprawa curry, która daniom z drobiu nadaje piękny złoty kolor oraz pikantny i wyrazisty aromat. Warto więc pamiętać, by stosować ją z umiarem. Kolejną przyprawą świetnie komponującą się z kurczakiem są zioła prowansalskie, które mają wysokie walory kulinarne i zdrowotne. Świeża, lekko gorzkawa nuta sprawia, że mieszanka śmiało może zastąpić nam sól. Z kolei do wszelkiego typu zapiekanek z kurczaka z wykorzystaniem sera i pomidorów idealnie pasuje oregano.

PRZYPRAWIAMY WIEPRZOWINĘ

  • Schab znakomicie współgra z czosnkiem, który nadaje mięsu intensywny akcent zapachowy i smakowy. To najbardziej znana i popularna przyprawa w wielu zakątkach świata. Ma właściwości bakteriobójcze i działa odkwaszająco na organizm. Inna, również bardzo dobra propozycja połączenia z wieprzowiną to kumin. Dodatek tej przyprawy sprawia, że mięso zyskuje wyrazisty smak i odrobinę pikanterii. Najlepiej dodawać kumin pod koniec gotowania.
  • Karkówka również wyśmienicie czuje się w towarzystwie czosnku, majeranku i ostrej papryki. Mniej oczywista propozycja podania to karkówka przyprawiona anyżem lub kuminem.
  • Podobnie czosnekmajeranekkumin i anyż to sprawdzone przyprawy do boczku. Dodatkowo oryginalny smak tej partii mięsa możemy uzyskać przyprawiając boczek cynamonem, który ułatwia trawienie tłuszczy, przyspiesza metabolizm i idealnie nadaje się do nieco bardziej tłustych elementów wieprzowiny.
  • Żeberka najczęściej łączymy z paprykąkuminem i cynamonem. Równie znakomitą propozycją podania mogą być żeberka z koprem włoskim, który świetnie komponuje się z potrawami grillowanymi i smażonymi.

PRZYPRAWY W KUCHNI – NATURALNY KONSERWANT, OCHRONA PRZED BAKTERIAMI I GRZYBAMI

  • Krzew curry (Bergera koenigii) zawiera silne związki przeciwgrzybicze, a ekstrakt z liści curry hamuje rozwój aflatoksyn.
  • Ekstrakt z rozmarynu zawiera dwa przeciwutleniacze odpowiedzialne za ochronę przed zepsuciem: kwas karnozowy i karnozol.
  • Sól to najstarszy naturalny konserwant, który jest substancją higroskopijną czyli wchłaniającą wilgoć.
  • Goździki mają właściwości znieczulające i odświeżające. Wynika to z zawartości eugenolu – substancji, która zmniejsza aktywność enzymów prowadzących do stanów zapalnych i rozwoju infekcji grzybiczych. Uważa się, że eugenol może nawet spowalniać tempo rozwoju choroby nowotworowej.
  • Zawarty w cynamonie aldehyd cynamonowy nie tylko nadaje charakterystyczny zapach, ale wykazuje właściwości antynowotworowe. Poza tym cynamon należy do grupy termogeników, czyli substancji przyspieszających przemianę materii i spalanie tłuszczu.

STUDY TOUR 2019 Szlakiem Polskiego Mięsa Wieprzowego

W dniach 2-4 grudnia Związek „Polskie Mięso” zorganizował w Jachrance w hotelu Windsor kolejną edycję Study Tour 2019 Szlakiem Polskiego Mięsa Wieprzowego.

Do spotkania z wieprzowiną zaproszono przedstawicieli mediów lifestylowych, kulinarnych, branżowych, dziennikarzy telewizyjnych oraz radiowych. Zadanie zostało zrealizowane ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, pozyskanych przez Związek „Polskie Mięso”.

Podczas Study Tour odbyło się seminarium, na którym w roli eksperta wystąpiła dr inż. Anna Hammermeister z wykładem na temat standardów chowu trzody chlewnej, produkcji i przetwórstwa mięsa wieprzowego w Polsce. Zaproszeni goście mogli również wziąć udział w warsztatach z przyrządzania i obróbki wieprzowiny. Zwieńczeniem dnia pełnego atrakcji była uroczysta kolacja degustacyjna z muzyką. 

 Anna Hammermeister, Witold Choiński
 

III edycja TechFood Practic

W dniach 21-22 listopada br. na Zamku Gniew odbyła się III edycja TechFood Practic. Warsztaty w tym roku cieszyły się dużym zainteresowaniem pracowników przemysłu spożywczego, gromadząc ponad 150 uczestników.

Tegoroczna tematyka dotyczyła efektywności mediów technicznych i innowacyjnych technologii. Przedstawiciele firm dostawczych podczas wykładów przedstawiali najnowsze rozwiązania, wdrożone w zakładach spożywczych i przynoszące efekty ekonomiczne.

Prezentacje urządzeń i technologii zostały podzielone na 4 panele:

1.      Bezpieczny produkt spożywczy

2.      Optymalizacja zużycia mediów energetycznych

3.      Gospodarka wodno-ściekowa w przemyśle spożywczym

4.      Aktualności prawo i dotacje

W imieniu organizatorów, Zygmunt Zander, przywitał gości i omówił pokrótce cele warsztatów.

Tematykę pierwszego panelu rozpoczął Piotr Kandyba z Polskiej Grupy Inżynieryjnej prezentując innowacyjną metodę utrwalania żywności jaką jest HPP. Damian Wojtyś, reprezentujący producenta wytwornic pary SPIRAX SARCO, przedstawił metodę uzyskania czystej pary jako medium w przemyśle spożywczym. Natomiast sposobem odzyskiwania produktu z rurociągów metodą PIGGINGu zainteresował wszystkich Marcin Kmiotek z NEUMO. Duże zaciekawienie uczestników wzbudziła prezentacja firmy ACTIVTEKMarcin Chłopek przedstawił technologię RCI opartą na urządzeniach typu INDUCT doskonale sprawdzającą się w dezynfekcji powietrza w przemyśle spożywczym. Maciej Szczepanik z KERSIA omówił sposób dezynfekcji powietrza metodą ultradyfuzji. Innowacje w energetyce dla procesów: suszenia, termicznej obróbki mleka i oczyszczania ścieków oferowane przez Milk Hydrosan i AF Project zaprezentował Arkadiusz Faryniarz.

Kontrola kosztów i podnoszenie efektywności energetycznej staje się jedyną ścieżką do osiągnięcia korzyści ekonomicznych. W drugim panelu temat realizacji inwestycji związanych z podnoszeniem efektywności energetycznej w modelu ESCO przedstawił Sebastian Jankowski z DB Energy. Zalety rozwiązań chmurowych w optymalizacji produkcji zaprezentował Tomasz Prusinowski z ATER Logic, przedstawiając pionierskie projekty firmy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Natomiast Robert Gozdalik z ELEKTRONIKA SA zainteresował uczestników aplikacjami oszczędzającymi wodę i prąd, m.in. przemysłową pompą ciepła powietrze-woda „Qton” na CO2. Sposób na wykorzystanie ciepła odpadowego do produkcji chłodu niskotemperaturowego omówił Jarosław Pokorski z FRIZO. Zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego dla przemysłu to temat kolejnych wystąpień: Andrzej Pluta z CES w temacie kogeneracji gazowej odniósł się do przepisów nowej ustawy.  Natomiast Dariusz Bliźniak z TRMEW Obrót skupił się na kogeneracji jako własnym źródle energii w zakładzie. Obydwie firmy ściśle współpracują gwarantując swoim klientom sprawdzone, kompleksowe rozwiązania.

Blok tematyczny dotyczący gospodarki wodno-ściekowej w zakładach spożywczych rozpoczął dr inż. Krzysztof Polak z AGH w Krakowie. Przedstawił wspólny projekt WellsCtrl.Tech i  GWE-POLBUD nt. efektywności energetycznej oraz optymalizacji pracy zestawu pompowo-rurowego przy ujmowaniu wody ze studni głębinowej. Tomasz Kijowski z DeltaP Tech w referacie: „Rozwiązania pompowe do instalacji procesowych w przemyśle spożywczym” omówił konkretne przykłady realizacji, które skutkowały obniżeniem zapotrzebowania na moc elektryczną. Jak istotną rolę w przemyśle spożywczym odgrywa woda mamy wszyscy świadomość. Arkadiusz Nalikowski MARCOR przedstawił sposoby redukcji kosztów  wody poprzez recykling wód poprocesowych. O zastosowaniu systemów membranowych w produkcji pary dla produkcji spożywczej prezentację wygłosił Dariusz Majchrzak z AQUPHOR. Procesem kończącym rolę wody w przemyśle jest oczyszczanie powstałych w produkcji ścieków. Temu zagadnieniu swój wykład poświęcił Tomasz Kijowski z WATERLEAU w referacie „Produkcja zielonej energii w systemie beztlenowej fermentacji ścieków”.

Na zdjęciu: Wiesław Wasilewski

Zwieńczeniem intensywnych 2 dni warsztatów były wystąpienia z zakresu finansów i prawa. Możliwe źródła finansowania inwestycji i udoskonaleń to domena firmy BIG-POL. Wiesław Wasilewski omówił rodzaje dotacji dla przemysłu spożywczego. Natomiast Jan Marjanowski – właściciel MARCOR wskazał możliwości i sposoby  pozwalające na obniżenie kosztów wynikających z nowych przepisów Ustawy „Prawo wodne”.

Organizatorzy zapewnili gościom również chwilę oddechu na półmetku warsztatów. Pierwszego dnia, po wykładach z 2 paneli, na dziedzińcu zamku odbyła się uroczysta kolacja
z akcentem artystycznym. Historyczny klimat i nastrój miejsca powoduje, że scenariusz może być tylko jeden: odrobina retrospekcji. Wieczór rozpoczął się hucznie wystrzałem z armaty. Doświadczona, rycerska załoga twierdzy Gniew bawiła uczestników w konkurencjach wymagających sprawności fizycznej. Goście mieli okazję strzelać z muszkietu i władać kopią. Wszystko przy dużej dawce aury historycznej i doskonałego poczucia humoru.

Serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom za udział i zaangażowanie. Pozdrawiam i do następnego roku!

Marta Marjanowska

www.techfoodpractic.pl 

Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza ważnym głosem w sprawie żywności podczas szczytu OEES

W Centrum Kongresowym ICE Kraków trwa Open Eyes Economy Summit, czyli coroczny międzynarodowy szczyt ekonomii. W ciągu dwóch dni kongresu na tematycznych panelach dyskusyjnych zebrali się wybitni przedstawiciele biznesu, ekonomii i życia akademickiego. We wtorek 19 listopada Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą reprezentował Dyrektor Generalny Dariusz Goszczyński na panelu poświęconym żywieniu i zrównoważonej produkcji, pt. „Czy jakość i wizerunek polskiej żywności można budować na zrównoważonej produkcji oraz bogactwie regionalnych smaków?”.

Rozmowa przy okrągłym stole związana była z dynamicznym rozwojem polskich branż rolno-spożywczych, w tym hodowli i przedsiębiorstw mięsnych. Mimo rosnących wskaźników produkcyjnych i eksportowych polscy przedsiębiorcy muszą ciągle stawiać czoła nowym wyzwaniom oraz konkurencyjnym rynkom. Zebrani na panelu eksperci poruszyli temat m.in. zrównoważonej produkcji oraz opieraniu produktów na ich regionalnych, unikatowych cechach.

-Dzisiaj siła polskiego drobiu leży nie tylko w konkurencyjnej dla zagranicznych partnerów cenie, ale przede wszystkim w walorach smakowych i pełnej kontroli produkcji w myśl idei „od pola do stołu”. Rodzimi hodowcy i producenci mogą prezentować swoje wyroby z pełną świadomością ich pozytywnych cech. Równie ważnym elementem budowania silnej marki polskiej żywności zagranicą jest ogromna szansa czerpania z unikalnej specyfiki naszych terenów. Dzisiaj mówiąc o szampanie mamy na myśli napój pochodzący z konkretnej francuskiej prowincji. Smakosze szynki parmeńskiej skojarzą tę wędlinę z włoskim regionem Emilia–Romania. My z kolei możemy szczycić się np. tradycyjnym podhalańskim oscypkiem. KRD-IG pracuje nad oficjalnym zarejestrowaniem polskiej gęsi owsianej, która dołączyłaby do grona europejskich, regionalnych przysmaków- podkreśla Dyrektor Generalny KRD-IG Dariusz Goszczyński.

Oprócz Dariusza Goszczyńskiego, w panelu wzięli udział także m.in. Michał Rzytki z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Justyna Orzeł z Carrefour Polska oraz Maciej Majewski ze stowarzyszenia Sady Grójeckie.

Związek Polskie Mięso rozpoczyna II edycję ogólnopolskiej kampanii informacyjnej „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.”

„Meat Chef. SmakuJEMY Święta.” – kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii informacyjnej „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.”

„Meat Chef. SmakuJEMY Święta.” to kolejna, tym razem warsztatowa odsłona kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.” Podczas spotkania zorganizowanego przez Związek Polskie Mięso, uczestnicy wydarzenia mieli okazję do praktycznego sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności kulinarnych w świątecznej odsłonie. Cenieni kucharze: Tomasz Jakubiak i Marcin Budynek ze wsparciem dietetyczki Agaty Dąbrowskiej przygotowali wyjątkowe przepisy z wykorzystaniem polskiego drobiu i polskiej wieprzowiny oraz zaprezentowali tajniki przyprawiania mięsa.

Drugi raz pod hasłem „Białe czy czerwone? Pewne jest jedno. Polskie mięso.” Związek Polskie Mięso realizuje ogólnopolską kampanię informacyjną „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.” Celem projektu jest popularyzacja najnowszej wiedzy na temat walorów i wartości odżywczej mięsa drobiowego i wieprzowego. Aktualna edycja kampanii priorytetowo traktuje prezentację faktów i mitów dotyczących spożywania mięsa. Ekspertem kampanii została prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka z Instytutu Nauk Żywieniowych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, a rolę ambasadorów akcji powierzono dietetyczce i trenerce fitness Agacie Dąbrowskiej oraz kucharzowi i dziennikarzowi kulinarnemu, Tomaszowi Jakubiakowi.

17 grudnia br. w ramach projektu odbyło się spotkanie informacyjno-warsztatowe dla dziennikarzy „Meat Chef. SmakuJEMY Święta.” Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia były doskonałą okazją do zaprezentowania walorów polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego z wykorzystaniem całego bogactwa przypraw. Przepisy na świąteczny stół oraz prelekcję poświęconą zasadom przyprawiania mięsa przygotował znany szef kuchni – Marcin Budynek, we współpracy z ambasadorem kampanii – Tomaszem Jakubiakiem. W wydarzeniu wzięła udział również Agata Dąbrowska, która wspierała uczestników w kuchennych zmaganiach. Dzięki kulinarnej podróży przez świąteczne smaki oraz aromaty z drobiem i wieprzowiną w rolach głównych, zaproszeni goście osobiście mogli przekonać się o najwyższej jakości polskiego mięsa.

– W naszej kampanii prezentujemy walory drobiu i wieprzowiny w rozmaitych kontekstach, stąd wydarzenia takie jak „Meat Chef. SmakuJEMY Święta.”, podczas których autorytety kulinarne przekazują swoją wiedzę i praktyczne umiejętności szerszemu gronu odbiorców – mówi Witold Choiński, Prezes Zarządu Związku Polskie Mięso. – Podobnie, jak podczas poprzedniej odsłony kampanii, również teraz zależy nam na popularyzacji i aktualizacji wiedzy na temat polskiego mięsa. Chcemy mówić nie tylko o danych i najnowszych badaniach. Zamierzamy pokazać Polakom, w jaki sposób optymalnie i zdrowo wykorzystywać mięso w kuchni – codziennej i świątecznej. Chcemy bardzo wyraźnie podnieść świadomość tego, że polski drób i polska wieprzowina charakteryzują się doskonałą jakością, smakiem i dużą wartością odżywczą – zaznacza Prezes Choiński.

Pod adresem www.pewnejestjedno.pl znajdują się przepisy z wykorzystaniem polskiego drobiu i polskiej wieprzowiny, które pokazują jak w łatwy i efektywny sposób przygotowywać mięso, by mogło ono stanowić nieodłączny element zdrowej diety. Wyjątkowe pomysły na dania z polskiego mięsa znalazły się również w kalendarzu na Nowy Rok, który można pobrać w wersji elektronicznej. Na stronie kampanii opracowano także popularne twierdzenia na temat drobiu i wieprzowiny w formie faktów i mitów w oparciu o najnowszą wiedzę naukową.

Projekt jest realizowany do 31 marca 2020 r. Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

PIĘĆ ZASAD PRZYPRAWIANIA MIĘSA wg MARCINA BUDYNKA:

  • Świeże zioła dodajemy na końcu, a suszone na początku przygotowywania potrawy.
  • Mieszanki przypraw przesmażamy, dzięki temu wydobywamy ich aromat i kolor.
  • Ziarna monoprzypraw prażymy na suchej patelni, co sprawi, że zapach będzie bardziej intensywny, a ziarna łatwiej rozgniotą się w moździerzu lub młynku.
  • Do tłustych elementów mięsa warto dodać aromatyczne przyprawy, ponieważ pobudzają trawienie.
  • Suszone zioła można rozetrzeć w dłoniach przed podaniem do potrawy, aby uzyskać bogaty aromat.

PRZYPRAWIAMY DRÓB

  • Mięso z indyka podobnie, jak inne rodzaje drobiu, doskonale komponuje się z majerankiem, który poprawia trawienie i wydobywa smak mięsa. Aromatyczny majeranek ma również działanie odkażające i przeciwzapalne. To nieodłączna przyprawa w tradycyjnej polskiej kuchni, stosowana już w XVI wieku.
  • Gęś pieczona klasycznie również świetnie smakuje z majerankiem i ostrą papryką, która dzięki kapsaicynie poprawia trawienie tłuszczu, a dodatkowo podnosi walory smakowe przygotowywanej potrawy. Mniej oczywiste, a wyborne będzie połączenie gęsiny z anyżem. Jego słodko-pikantny smak przypominający lukrecję nada potrawie wyrafinowanego charakteru.
  • Kaczka, którą najczęściej podajemy w formie pieczeni, również sprawdzi się w towarzystwie majeranku papryki – zarówno ostrej, jak i słodkiej, która podbije aromat oraz nada piękną, intensywną barwę przygotowywanej potrawie. Kolejną doskonałą przyprawą do dań z kaczki jest tymianek. Zawiera on substancje bakteriobójcze i poprawiające krążenie, jest idealny do potraw pieczonych i duszonych.
  • W kuchni polskiej klasycznie przyrządzany kurczak także bywa łączony z majerankiem słodką papryką. Ponieważ coraz częściej czerpiemy z kuchni świata, wielu zwolenników ma także przyprawa curry, która daniom z drobiu nadaje piękny złoty kolor oraz pikantny i wyrazisty aromat. Warto więc pamiętać, by stosować ją z umiarem. Kolejną przyprawą świetnie komponującą się z kurczakiem są zioła prowansalskie, które mają wysokie walory kulinarne i zdrowotne. Świeża, lekko gorzkawa nuta sprawia, że mieszanka śmiało może zastąpić nam sól. Z kolei do wszelkiego typu zapiekanek z kurczaka z wykorzystaniem sera i pomidorów idealnie pasuje oregano.

PRZYPRAWIAMY WIEPRZOWINĘ

  • Schab znakomicie współgra z czosnkiem, który nadaje mięsu intensywny akcent zapachowy i smakowy. To najbardziej znana i popularna przyprawa w wielu zakątkach świata. Ma właściwości bakteriobójcze i działa odkwaszająco na organizm. Inna, również bardzo dobra propozycja połączenia z wieprzowiną to kumin. Dodatek tej przyprawy sprawia, że mięso zyskuje wyrazisty smak i odrobinę pikanterii. Najlepiej dodawać kumin pod koniec gotowania.
  • Karkówka również wyśmienicie czuje się w towarzystwie czosnku, majeranku i ostrej papryki. Mniej oczywista propozycja podania to karkówka przyprawiona anyżem lub kuminem.
  • Podobnie czosnekmajeranekkumin i anyż to sprawdzone przyprawy do boczku. Dodatkowo oryginalny smak tej partii mięsa możemy uzyskać przyprawiając boczek cynamonem, który ułatwia trawienie tłuszczy, przyspiesza metabolizm i idealnie nadaje się do nieco bardziej tłustych elementów wieprzowiny.
  • Żeberka najczęściej łączymy z paprykąkuminem i cynamonem. Równie znakomitą propozycją podania mogą być żeberka z koprem włoskim, który świetnie komponuje się z potrawami grillowanymi i smażonymi.

PRZYPRAWY W KUCHNI – NATURALNY KONSERWANT, OCHRONA PRZED BAKTERIAMI I GRZYBAMI

  • Krzew curry (Bergera koenigii) zawiera silne związki przeciwgrzybicze, a ekstrakt z liści curry hamuje rozwój aflatoksyn.
  • Ekstrakt z rozmarynu zawiera dwa przeciwutleniacze odpowiedzialne za ochronę przed zepsuciem: kwas karnozowy i karnozol.
  • Sól to najstarszy naturalny konserwant, który jest substancją higroskopijną czyli wchłaniającą wilgoć.
  • Goździki mają właściwości znieczulające i odświeżające. Wynika to z zawartości eugenolu – substancji, która zmniejsza aktywność enzymów prowadzących do stanów zapalnych i rozwoju infekcji grzybiczych. Uważa się, że eugenol może nawet spowalniać tempo rozwoju choroby nowotworowej.
  • Zawarty w cynamonie aldehyd cynamonowy nie tylko nadaje charakterystyczny zapach, ale wykazuje właściwości antynowotworowe. Poza tym cynamon należy do grupy termogeników, czyli substancji przyspieszających przemianę materii i spalanie tłuszczu.